fredag 4 november 2022

Små steg

Okej, gänget! Nya aktiviteter, nya presentationsfilmer. Det känns som att jag fortfarande har en (väldigt?) lång väg att gå, men sakta men säkert hoppas jag kunna tillämpa insikterna från mitt förra inlägg med biblioteksrådets kommentarer om vad jag anordnar och hur jag kommunicerar.

I alla fall: nya, starkare samarbeten ingår! Läs, skriv, pyssla och tipsa poesi tillsammans med Elin från Husiebiblioteket och Jovanna från Videdalsskolan. På Husie fritidsgård! Vi bjuder på fika.

 
Och sedan: att läsa med öronen. I skolbibliotekets bestånd finns en massa ljudböcker, de flesta säkert oupptäckta, som ni når både på nätet och i läsappen Biblio. Under två träffar tittar vi på hur vi kan ”bläddra” igenom och vilka topptitlar som gömmer sig där. Ni får tipsa om era egna favoritböcker också! Det blir spel, och fika, och några andra gratis ljudbokstjänster. Välkomna till både mellanstadiets BOKK LUBB och högstadiets Höjaskolan läser!: